Followers

Rip to Peggy and her sister


Perkenalkan ini ialah c peggy and her sister. Sa pun sebenarnya tidak tau apa jantina dia ni. Hentam saja la. C peggy ni kena jumpa di rumah lama kami. Kejam bah mama c peggy tau beranak saja lepas tu tidak mau jaga(hakikatnya c peggy telah di culik oleh auntie saya).
Selepas di culik bermula la kehidupan c peggy sebagai adik angkat sister saya. Si peggy, sister saya yg pelihara manakala dia punya sibling auntie saya yg jaga. Kesian sudah lah kena culik di pisahkan lagi.

Si peggy telah dijaga dengan penuh kasih sayang oleh sister dengan mumy saya. Siap kena kasih beli susu nestle lagi bah. Punya untung pet zaman sekarang. Saya time dulu2 minum susu junjung saja yg setin harga dia RM 1.70. Ish..Ish...Ish...

Sister saya sayang gila sama c peggy ni. Dia jaga dengan penuh kasih sayang kunun. Mami saya pun sama, asal selimut c peggy bebau mesti mami saya p cuci terus. Tapi kalo selimut saya kena berak oleh cicak durjana kena kasi biar saja bah. huhuhu

Bikin malas juga la, asal saya call adik saya Tanya dia buat apa mesti dia ckp dia jaga si peggy. Semualah pasal si peggy. Sampai ada 1 tahap saya rasa geram. Saya ckp sama adik sa.

Me: pa ko buat?
My sister: Tiada. Aku jaga si peggy. Kak kau tau si peggy..bla..bla..bla..bla...
Me: oh iya, jadi pandai sudah becakap la ko punya peggy tu?
My sister : Gila ko ni kak, tupai mana pandai becakap.

Terus saya pun berabis kasih ketawa my sister. Padan muka mu.

Tapi sayang umur c peggy dengan dia punya sister x panjang. Selepas 2 hari si peggy belajar buka mata terus dia mati. Dia punya sibling pun pun sama lepas saya c peggy mati dia pun ikut sama. Yg saya tau mungkin si peggy and her sister mati sebab kena kejutan budaya. Sebab takajut melihat muka org yg pelihara dia lain dr yang lain. hahaha RIP to u peggy and ur sister. Aman dan damai la kamu d sana.



3 tiramitsu lover:

Idea2Talk @ I2T said...

Kasian aa si peggy..tp ni anjing ka tupai???

carol peter said...

anak tupai bah tu..kecil btul..heheh

Fadzmie said...

RIP. Mula-mula saya pun ingat puppy ni. Rupanya tupai. Haha.

Post a Comment